Zupełnie inaczej sprawa wygląda w przypadku sklepów, które swoją ofertę udostępniają za pomocą internetu i za jego pomocą prowadzą swoją działalność handlową. Pomimo, iż działalność takowego sklepu jest czysto sprzedażową, z jednej strony podobną do sklepu stacjonarnego, jednakże podstawowa różnica polega na tym, iż sprzedawca nie musi być osobą wykwalifikowaną i dobrze znającą oferowane przez siebie sprzęty. Po przez brak bezpośredniego kontaktu z klientem, działalność prowadzona przez internet wydaje się o wiele łatwiejsza. Oferowane do sprzedaży produkty przedstawiane są klientowi za pomocą dobrze opracowanej oferty, zawierającej wszelkie niezbędna informacje na jego temat, na temat budowy, działania, parametrów oraz oczywiście ceny.

Dzięki temu potencjalny klient może zapoznawać się z danym towarem, czytając wszelkie dostępne na jego temat informacje, nie tylko w danym momencie, ale także i dowolną ilość razy, wtedy, gdy ma na to ochotę. Jednocześnie ma swobodę oraz czas na zastanowienie się i podjęcie racjonalnej decyzji, nie odczuwając presji wynikającej z obecności sprzedawcy. Po przez rozwój oraz coraz większe rozpropagowanie tej formy zakupów, internetowe sklepy, w tym także salony audio, cieszą się bardzo dużą popularnością wśród klientów, których jak pokazują statystyki, tak naprawdę z roku na rok przybywa. Wygoda i swobodny do nich dostęp jest nierzadko przecież argumentem przemawiającym za korzystaniem właśnie z tej formy zakupów, zakupów bardzo przecież wygodnych.

.